söndag 17 maj 2009

melodi,pinsam,festival...

OK.. var ska man börja,, Sverige var ju så pinsamt så att man ville bara gå under jorden.. Och Norge var ju fantastiskt:)

Kul att Norge och Island var i toppen! Malena var som en besatt sockervaddsstrut!!

Men det blir nog att se det live i Norge nästa år!! Skulle vara kul att passa på när det är så nära!

Nu till flip eller flop!! Jag måste ju tyvärr säga att Greklands försök till vit överenergisk 40 åring som studsar inte gick hem hos mig iallafall. flop
Tyskland vill jag nästan inte kommentera: säger bara tur att inte det är en grej i Usa för Dita von Teese, flop!
Bosnien var ju också lite konstigt, flop!
Och tyvärr sverige måste jag också lägga på flop listan. En opera sångerska som inte kan sjunga normalt eller prata engelska som har en klänning som är för stor och kör på det gamla teater venedig temat.. Nej det blir en stor flop! Även fast jag e glad att Island fick så höga poäng så kändes det som att det var melodifestivalen -86! Hon såg ut som hon skulle på skolbalen ock bakgrundssångerskorna så ut som hemska 80-tals brudtärnor!! Nej Islan det gick inte hem hos mig!

Och nu Flip! Även fast det inte blev carolina af ugglas snygga stövlar fick vi beskåda ett annat snyggt par nämligen de högt snedskurna lila stövlarna som sångerska för Moldova hade. Snyggt!
Flip! Sen har vi Estland som hade en bra men udda låt och klänningen som lesd singern hade var ju sååå snygg! Mörkblå mot det svarta hållet av paljetter med den fina skärningen vid bysten! Skulle kunna var en klänning för The Oscars! Snygg frisyr också svart med lugg och asiatiskt look som kvalité! Flip!
Sen måste jag ge en flip till Norge.. Inget spektakel eller glittertights utan den gamla hederliga vita skjortan och svarta kostymbrallor!! Funkar alltid!! Och det gjorde att man inte störde sig på kläderna utan kunde faktiskt lyssna på låten! Bra gjort Alexander! Flip!

Nu tillbaka till verkligheten! Klockan är 06.49 här i America och jag tänkte dra på mig bikinin och lägga mig vid poolen och läsa klart Nicole Richies bok "sanningen om diamanter"

See you later!! / C.

2 kommentarer:

  1. vi vill ha bilder på er!

    SvaraRadera
  2. det kommer komma lite bilder:) vet inte riktigt när men det kommer

    SvaraRadera